DPS Częstochowa – Wycieczka do Warszawy

Wycieczka do Warszawy

14 maja 2019

W dniach 24 – 26.04 byliśmy na wycieczce w Warszawie. W pierwszym dniu zaczęliśmy od zwiedzenia Zamku Królewskiego i Starego Miasta min. ulicy Świętojańskiej, Archikatedry Świętego Jana, Rynku Starego Miasta, murów miejskich, najwęższej kamienicy w mieście, najkrótszej niegdyś ulicy w Warszawie, Gnojną Górę, Pomnik Małego Powstańca i Szewca Jana Kilińskiego. W tym dniu zwiedzaliśmy również Krakowskie Przedmieście i jego okolice min. pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, Hotel Bristol, Uniwersytet Warszawski, Kościół Św. Krzyża, Pomnik Mikołaja Kopernika, Grób Nieznanego Żołnierza, Ogród Saski, Teatr Wilki Opery i Baletu. Zwiedzanie tego dnia zakończyliśmy wjazdem na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę naszej stolicy.

25 kwietnia dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem Świątyni Opatrzności Bożej. Następnie uczestniczyliśmy we Mszy świętej.

Kolejnym punktem zwiedzania tego dnia był Pałac w Wilanowie, Altana Chińska oraz Oranżeria. Po spacerze wśród pięknego wilanowskiego ogrodu zjedliśmy obiad w restauracji Sosiser i pojechaliśmy zobaczyć kolejną atrakcję tj. Łazienki Królewskie, a w nich min. Pałac na Wyspie, Pałac Myśliwiecki, Amfiteatr, Starą Pomarańczarnię, Pomniki: Fryderyka Chopina, Józefa Piłsudskiego, Henryka Sienkiewicza, Belweder.

Dalej przejechaliśmy Traktem Królewskim podziwiając: min. Aleje Ujazdowskie, Nowy Świat, Ambasady, Sejm i Senat, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa i Urzędy Państwowe. Widzieliśmy również Stadion Narodowy oraz Ogrody na Dachu Biblioteki, a także Park Odkrywców oraz Pomnik Syrenki nad Wisłą. Dzień zakończyliśmy spacerem Bulwarami.

Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się na Cmentarz na Powązkach, gdzie razem z przewodnikiem odwiedziliśmy groby znanych artystów, sportowców, polityków oraz zmarłych członków szarych szeregów, a także ofiar samolotowej katastrofy smoleńskiej oraz ofiar katastrofy samolotu, w którym zginęła piosenkarka Anna Jantar. Byliśmy również na grobie zmarłego niedawno premiera Jana Olszewskiego.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zobaczenie: terenu dawnego getta żydowskiego, min. Pomnika Bohaterów Getta, Umschlagpatz i Pawlaka. W tym dniu zwiedziliśmy również POLIN muzeum poświęcone kulturze  żydowskiej, które było ostatnim punktem naszej wycieczki.

Naszą wycieczkę uczyniła atrakcyjniejszą piękna pogoda, którą mieliśmy przez całe trzy dni oraz wspaniała atmosfera i wyśmienite humory, które nam dopisywały w czasie trwania wyjazdu.

Kontakt

Dom Pomocy Społecznej dla Dorosłych
ul. Wesoła 14 (zobacz DPS na mapie Google)